Filed under senah

SBPA

Senah kata patah balik ke SSM rugi.  Katanya lagi SBPA ada 2 kenaikan tapi SSM satu saja. Aku kata, tak pa la senah, dah bukan rezeki harimau, nak buat macam mana.  Lain kali kau cakap kat kuepeks, nak melaung pun pun biarlah untung.  Sekarang masuk angin keluar asap. Advertisements

Sibuk nak nyanyi

Senah kol.  Aku jadi penyanyi malam ini. Hotel marriot.  Satu lagu. Lagu klasik. Aku kata.  Sedap ka suara hang? Senah jawab.  Boss aku suka.  Dia suruh aku nyanyi la.  Depan boss yang lagi besar. Aku kata. Gud luk.  Nanti musti ada yang akan jadi peminat hang.

menyesal harga tak turun ka?

senah macam dulu lagi tapi kakinya yang dulu dah pulih. tak busung lagi. tak busuk lagi. tak bernanah lagi. senah tetap macam dulu slow and selamba.  hari ni senah bising-bising kat aku.  menyesal. sejak harga minyak naik.  harga kuih jualannya pun naik.  bila harga minyak turun.  harganya tetap kekal sama seperti dulu. 3 singgit. mana … Teruskan membaca

senah ku sayang

Senah menekan-nekan betis kanannya, berkerut wajahnya, sakit. bisul yag sudah seminggu itu merah menyala-nyala, berdenyut-denyut. senah tekan lagi. mengeriyut wajahnya. sakitnya yang amat, sungguh azab. bisul itu amat besar dan telah merebak sebesar tapak tangannya. merining membengkak, besar. air mata senah berjurai-jurai. kenapa dia kena penyakit ini. dari satu ke satu penyakit-penyakit datang. ibu kaki … Teruskan membaca