Posted in Oktober 2008

menyesal harga tak turun ka?

senah macam dulu lagi tapi kakinya yang dulu dah pulih. tak busung lagi. tak busuk lagi. tak bernanah lagi. senah tetap macam dulu slow and selamba.  hari ni senah bising-bising kat aku.  menyesal. sejak harga minyak naik.  harga kuih jualannya pun naik.  bila harga minyak turun.  harganya tetap kekal sama seperti dulu. 3 singgit. mana … Teruskan membaca

melaka, shah rukh khan & one two ka four

mat topeng merah pening. pening selepas menonton one two ka four. peningnya bukan buat-buat. dah tiga hari. pening. sebab tak jumpa perkataan melaka dalam filem tu.  atau mat topeng merah yang juling? atau tak tau mengeja?  hanya mat topeng merah saja yang tau.  sampai petang ini pun mat topeng merah masih mengomel pening kepala bukan … Teruskan membaca

negara replika

sempena aidil fitr, aku pun menziarahi pak kasan, lelaki melayu yang berusia seabad itu.  menyapa dengan berkata “lama tak berjumpa, hilang ke mana?” aku. “berdagang ke negeri orang, jepun, belajar”.  pendek. “bagus-bagus, kalau nak blajar pergilah negara maju, jangan pergi negara macam australia”.  pak kasan. aku. “kenapa?” “itu negara replika saja”.  pak kasan.  diam.  secangkir teh panas dan … Teruskan membaca

lagi lagi melamine

risau sungguh pasal melamin.  semua orang sudah mula boikot.  tapi jangan tak ambil pot! pinggan, sudu dan mangkuk melamin di kedai-kedai tomyam,  di restoran-restoran mamak.  dah mula retak-retak, pecah-pecah, uzur tak berganti. nak untung lebih konon. itu sudah kira pencemaran melamin juga.  kebocoran melamin tanpa kita sedari.  nanti kita semua boleh jatuh sakit. boikot juga … Teruskan membaca